Statenlid

Mujde Palavan

Leefbaarheid en inclusiviteit | Wonen en toezicht op huisvesting statushouders | Ruimtelijke ordening | Omgevingsvisie en Omgevingswet | Steengoed benutten

Over Mujde Palavan

De sociaaldemocratie heeft ons land veel gebracht. Zij heeft altijd strijd gevoerd voor een diverse, sociale en economisch sterke samenleving. Een samenleving waarin het leven voor iedereen goed en rechtvaardig is. Een samenleving waarin wij van vrijheid kunnen genieten. Een vrijheid die niet vanzelfsprekend is. Een vrijheid die we moeten koesteren en beschermen.

Want uit alles blijkt dat onderhoud en herstel van onze sociale funderingen inmiddels hard nodig zijn. Voor de wet mogen wij allen gelijke rechten hebben. Maar helaas wordt dat in de praktijk niet altijd zo ervaren. Te vaak staan mensen aangemoedigd door radicale (voor)oordelen tegenover elkaar. Laat onze diversiteit en onze verschillen vooral een kracht zijn en niet een bron voor ongelijkheid. En laat de sociaaldemocratie een voortdurende impuls zijn die onze gelijkwaardigheid garandeert. Ondanks en dankzij die verschillen.

Dat is de roeping van de PvdA en die van mij. En vanuit deze persoonlijke overtuiging wil ik mij voor u inzetten.

Mujde Palavan

1e Woordvoerder voor : Leefbaarheid en Inclusiviteit | Wonen en toezicht op huisvesting statushouders | Ruimtelijke ordening | Omgevingsvisie en Omgevingswet | Steengoed benutten

2e Woordvoerder voor : P&O en communicatie | Algemeen bestuur en Sterk Bestuur | Weerbare Overheid | Coördinatie lobby Erfgoed en Cultuur

Regiovertegenwoordiger voor : GMR Liemers en Rivierenland