PvdA Gelderland kiest Peter Kerris als lijsttrekker

1 oktober 2022

Peter Kerris gaat de lijst voor de Gelderse PvdA aanvoeren tijdens de Provinciale Statenverkiezingen in 2023. De leden van PvdA Gelderland hebben dit unaniem besloten tijdens een ledenvergadering in Velp.

Tijdens de verkiezingen in 2019 was de Nijmeegse Kerris ook lijsttrekker. Met succes: niet lang na de verkiezingen trad hij toe tot het College van Gedeputeerde Staten. Sindsdien heeft hij succesvol beleid gevoerd met onder meer zijn Actieplan Wonen. Door het Actieplan Wonen zijn er onder meer flexibele woonvormen gerealiseerd, zijn er verhuiscoaches actief en vindt er een versnelling plaats in de bouw van duizenden betaalbare woningen.

“Maar we zijn er nog niet. Er moeten 100.000 woningen gebouwd worden. Woningen voor jongeren die op zichzelf willen wonen, huizen voor ouderen die willen doorstromen naar een passende woning,” sprak Kerris de Gelderse PvdA’ers toe. “En dan nog de stikstofcrisis en de energiecrisis. Het zijn collectieve problemen die vragen om collectieve oplossingen. De PvdA is er altijd al sterk in geweest dit voor elkaar te krijgen.”

“Mensen verwachten dat wij antwoorden hebben op de problemen van deze tijd. En die antwoorden kunnen wij ook geven.”

De lijsttrekker verwacht een goede verkiezingsuitslag voor de PvdA. “Het is niet alleen nodig dat de PvdA de crises te lijf gaat: mensen verwachten dit ook van onze partij. Mensen verwachten dat wij antwoorden hebben op de problemen van deze tijd. En die antwoorden kunnen wij ook geven.”

Peter Kerris is de lijsttrekker van de Gelderse PvdA.