11 februari 2015

PvdA wil sociale start van Giro in Gelderland

Wielerronde Giro d’Italia start dit jaar in Gelderland. Een mooie impuls voor het bedrijfsleven en het toerisme. De PvdA vindt dat de komst van de Giro ook tot een maatschappelijke impuls moet leiden. Daarom wil de PvdA dat de Ome Joop’s Tour een officieel onderdeel van het programma van de Giro wordt. Ome Joop’s Tour is een stichting die al 65 jaar een fietsvakantie organiseert voor jongens en meisjes in de leeftijd van 10 t/m 12 jaar die weinig of geen vakantiemogelijkheden hebben.

De PvdA heeft daarom aan het College van Gedeputeerde Staten gevraagd om de Giro di Bambini van Ome Joop een officieel onderdeel te maken van het programma van de Giro. Op die manier kan de komst van de Giro draagkracht geven aan een prachtig initiatief voor de kwetsbare jongeren. PvdA Statenlid Piet Wanrooij: “Wat is een mooiere impuls voor de breedtesport dan kinderen uit een kwetsbare doelgroep, kennis te laten maken met hun wielerhelden?”

En daar moet het niet bij blijven vindt de PvdA . Wanrooij: “Laat dit initiatief van Ome Joop’s Toer de start zijn van een brede spin-off van de Giro naar de jeugd en dus naar de toekomst. Geef een extra maatschappelijke impuls door aan te sluiten bij lokale initiatieven in heel Gelderland. Omarm het initiatief voor Giro di Bambini als onderdeel van het programma. En maak Ome Joop ambassadeur van de Giro. ”

Piet Wanrooij, Statenlid
Piet Wanrooy