14 maart 2013

PvdA Gelderland zoekt vrijwilligers!

We zoeken leden die graag buiten hun eigen afdeling hun bijdrage willen leveren aan de PvdA in Gelderland.

Als gewestelijk bestuur zien we dat steeds meer afdelingen graag een beroep willen doen op leden van buiten hun eigen afdeling die deskundig zijn op een bepaald vakgebied of die zitting willen nemen in de kandidaatstellingscommissie of die een bepaalde klus willen doen.

Het kan dan gaan om ondersteuning bij het maken van het verkiezingsprogramma, het opzetten van de campagne, het maken van een kandidatenlijst of bijvoorbeeld het tijdelijk invullen van een functie als voorzitter, secretaris of penningmeester. Ook zijn er soms mensen nodig om binnen afdelingen te bemiddelen. Soms wordt er ook een deskundige spreker of een technisch voorzitter of discussieleider gevraagd voor een bijeenkomst. Kortom, er zijn diverse klussen waar soms voor korte tijd of voor langere tijd mensen nodig zijn.

Omdat we weten dat er in Gelderland veel leden zijn die graag hun steentje willen bijdragen, maar dat het moeilijk is om dat te organiseren, hebben we het volgende bedacht.

Iedereen die graag iets buiten zijn of haar eigen afdeling wil doen voor de PvdA in Gelderland kan zich melden bij Marleen Noorland, e-mail: [email protected]

Afdelingen die een beroep willen doen op iemand van buiten hun eigen afdeling kunnen ook een beroep doen op haar.

Zij probeert dan te bemiddelen en te zorgen dat de juiste persoon op de juiste plek komt.

De afdeling en de persoon van buiten moeten vervolgens zelf afspraken maken over het tijdsbeslag, de beschikbaarheid en de eventuele vergoeding van reis- en verblijfkosten.

Vriendelijke groet,

Jean Eigeman