PvdA Gelderland zoekt bestuursleden!

15 februari 2022

PvdA Gelderland zoekt minimaal drie bestuursleden, waaronder een secretaris. Als bestuurslid ben je medeverantwoordelijk voor het goed functioneren van de organisatie van PvdA Gelderland en gemiddeld vier uur per week bezig met de functie.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken iemand die zin heeft zich actief in te zetten voor de PvdA. Je kan mensen enthousiasmeren en je kan buiten de gebaande paden denken. Je bent scherp in discussies, maar kan ook de verbinding zoeken. Je weet wat beturen inhoudt, bij voorkeur doordat je ervaring hebt opgedaan in andere besturen.

Secretaris

De secretaris van het bestuur is de spil in het bestuurlijke web. Deze zorgt voor de planning van de vergaderingen, organiseert deze en draagt zorg voor de notulen. De secretaris bewaakt afspraken en is het eerste aanspreekpunt voor leden, afdelingen, de Statenfractie en het partijbureau. Ook zorgt de secretaris dat het bestuur zich op de kerntaken kan richten en dat procedures goed verlopen. Daarnaast houdt de secretaris zich bezig met de berichtgeving vanuit het bestuur op de website, in nieuwsbrieven et cetera en maakt de secretaris termijnagenda’s.

Tot slot is de secretaris verantwoordelijk voor wervings-, selectie- en benoemingsprocedures van bestuursleden en beheert de secretaris het bestuursarchief. De secretaris is ongeveer zes uur per week met het totaalpakket van taken bezig.

Taken

Het gewestelijk bestuur heeft een groot aantal taken, zeker in het komende jaar in verband met de verkiezingen voor de Provinciale Staten en de Waterschappen in 2023. De taken zijn als volgt:

• Het organiseren van de deelname aan de Provinciale Statenverkiezingen, onder meer door het maken van een verkiezingsprogramma en het opstellen en indienen van een kandidatenlijst;
  • Het adviseren van de Statenfractie ten aanzien van de provinciale politiek;
  • Het beoordelen van het onderhandelingsresultaat bij de vorming van een nieuw College van Gedeputeerde Staten, waarbij de Statenfractie voorstelt om daaraan deel te nemen;
  • Het periodiek bijwonen van fractievergaderingen;
  • Het organiseren van de deelname aan de Waterschapverkiezingen, onder meer door het maken van een verkiezingsprogramma en het opstellen en indienen van een kandidatenlijst;
  • Het adviseren van de fractie in het Waterschapsbestuur ten aanzien van de daar te voeren politiek;
  • Het beoordelen van het onderhandelingsresultaat bij de vorming van een nieuw dagelijks bestuur van het Waterschap, waarbij de Waterschapfractie voorstelt om daaraan deel te nemen;
  • Het werven van leden voor bestuurlijke en vertegenwoordigende functies;
  • Het bevorderen van het politieke debat binnen en buiten het gewest op regionaal niveau;
  • Het adviseren aan het partijbestuur over kandidaten bij het voorbereiden van een ontwerpkandidatenlijst voor de Tweede Kamer, alsmede het bevorderen van de werkzaamheden van Kamerleden in de regio ́s die binnen het gewest vallen;
  • Het maken, uitvoeren en afleggen van verantwoording over een plan voor de werving en selectie van kandidaten voor vervulling van functies namens de partij;
  • Het organiseren en faciliteren van voorcongressen;
  • Onderhouden van contacten met, en op verzoek ondersteunen van, de afdelingen en regio’s;
  • Bijwonen van de Verenigingsraad;
  • Het organiseren van scholing en training;
  • Alle overige activiteiten om leden de gelegenheid te geven actief deel te nemen in de partij.

Interesse?

Stuur vóór 20 maart 2022 een mail met je motivatie en je CV naar Hella Wairata: [email protected].