13 november 2013

PvdA dringt aan op snelle oplossing Witte Kruis in Babberich

De PvdA-fractie in de Gelderse Staten hebben aangedrongen op een snelle oplossing van de verkeerssituatie rondom het verkeersknelpunt bij Zevenaar. Door de afsluiting van de Smidtstrasse in Elten voor het zwaardere vrachtverkeer hebben de dorpsstraat in Babberich en de Ringbaan/Oost Zevenaar het zwaar, te zwaar, te verduren. De problematiek is urgent: er dendert voortdurend vrachtverkeer over een punt waar voetganger en schoolgaande kinderen oversteken.

Statenlid Mariëlle van der Leur: “Doortrekking van het Witte Kruis in Babberich is de oplossing die alle partijen aanbevelen, maar wij hebben de vrees dat de planvorming op z´n Echternach´s gebeurt, de processie van twee stappen vooruit, een stap terug. Zo interpreteert de PvdA het feit dat het Witte Kruis weer is teruggevallen naar de initiatieffase in de besluitvorming. Wij vragen van het college dringend om het tempo er in te houden en als de voorgeschreven procedures al stroperig zijn alle energie in de ontwikkeling te stoppen.”

Marielle van der Leur