Arno Sent: man met een groot en rood hart

10 december 2019

Dit weekend ontvingen wij het bericht dat Arno Sent op 70-jarige leeftijd na een kort ziekbed is overleden. Arno is altijd een sociaaldemocraat in hart en nieren geweest; afkomstig uit een echte rode familie.

Zijn ouders waren beiden actief in de arbeidersbeweging en lid van de PvdA. In Doesburg was zijn vader badmeester en zijn moeder cassière. Arno werd daar in de jaren ’80 bestuurs- en raadslid.

Nadat hij een tijd in Rheden woonde, waar hij ook raadslid is geweest, maakte hij zich bijzonder verdienstelijk in Spijk. Hij heeft, onder andere met het oprichten van de buurtbus, vele harten gestolen van de inwoners op het Gelders Eiland. Daarvoor is hij gewaardeerd met de benoeming tot ereburger van Spijk. Na zijn raadslidmaatschap in de gemeente Rijnwaarden (sinds 1 januari 2018 opgegaan in de gemeente Zevenaar) werd hij koninklijk onderscheiden. Hij werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Tot het laatst was hij actief voor de PvdA: eerder dit jaar was hij lijstduwer tijdens zowel de Provinciale Staten- als de Waterschapsverkiezingen.

Beste Arno, wat heb jij de waarde van de sociaaldemocratie op uitzonderlijk goede wijze uitgedragen en ook overgedragen. Aan zovelen om je heen, maar ook aan je dochter Esther-Mirjam die nu namens onze partij in de Eerste Kamer zit. Wij zijn je enorm dankbaar voor jouw inzet, je warmte, je bewogen- en je bevlogenheid.

Onze gedachten gaan uit naar de familie en vrienden van deze warme, geliefde man.

— Peter Bollen