Algemene Ledenvergadering 7 Oktober

25 september 2023

Beste Gelderse PvdA leden,

Op zaterdag 7 Oktober van 14.00 tot 17.00 bent u van harte uitgenodigd voor de Algemene Ledenvergadering van het Gewest Gelderland. De vergadering zal dit maal plaats vinden in Apeldoorn, in Buurthuis Maasstraat aan de Maasstraat 4 (7333 JG).

Voorwoord; Peter Kerris, PvdA-fractie Provinciale Staten Gelderland.

“We blikken terug op de bewogen politieke maanden. De verkiezingen van afgelopen 15 Maart brachten opnieuw 5 zetels voor de PvdA. Ruim 14.500 mensen meer dan in 2019 vonden de weg naar een stem op onze lijst. Daarna volgden de ontwikkelingen elkaar snel op. BBB als grootste partij, ons bondgenootschap met GroenLinks in Gelderland en een formatie die ervoor zorgde dat wij in de oppositiebankjes belandden. We hadden nog geen afscheid afscheid genomen van onderdeel zijn van het college van GS of nieuwe landelijke verkiezingen dienden zich aan. Er werd een referendum uitgeschreven over samenwerking met GroenLinks, een gezamenlijk programma geschreven en één kandidatenlijst opgesteld met daarop goede Gelderse kandidaten. Onze eigen Jan Daenen staat op plek 32. De meest recente ontwikkeling is het onderzoek naar het gedrag van de Commissaris van de Koning, John Berends, het door hem hem tijdelijk terugtreden en de waarneming van het ambt door oude bekende Henri Lenferink. Kortom, er is genoeg om zaterdag over van gedachten te wisselen. Dus tot zaterdag 14.00 !”

Agenda :

1. Opening en mededelingen