Gelderse PvdA-Statenleden bezoeken NEXTgarden en Park Lingezegen

12 maart 2020

Op woensdag 11 maart heeft de fractie van de PvdA uit de Gelderse Provinciale Staten een werkbezoek aan de PvdA-afdelingen in Lingewaard en Overbetuwe gebracht.

Ze bezochten de Ingredient Farm in NEXTgarden en samen met onder meer waarnemend burgemeester Josan Meijers ook park Lingezegen, waar zij spraken over de woondeal Arnhem-Nijmegen, Railterminal Gelderland en regionale samenwerking.

De Statenleden krijgen uitleg over de experimenten met kurkuma in de Ingredient Farm.

Experimenten met kurkuma en zwarte peper

De Staten- en gemeenteraadsleden bezochten de Ingredient Farm in NEXTgarden. In deze kas bekeken zij experimenten met kurkuma en zwarte peper welke worden uitgevoerd door studenten van de HAS Hogeschool. NEXTgarden streeft naar klimaatneutrale teelt en heeft onder meer een groot warmtenet met CO₂-koppeling. Over de wijze waarop zij dit aanpakken lieten de provinciale en lokale PvdA-fracties zich informeren. Zo kregen zij informatie over het Drijvend Zonnepark Lingewaard, maar ook over de onderzoeken naar aqua- en geothermie.

Bezoek aan Landerij De Park in Park Lingezegen

In de middag bracht het gezelschap een bezoek aan Landerij De Park in Park Lingezegen. Hier gingen alle fractieleden met waarnemend burgemeester Josan Meijers in gesprek over de Railterminal Gelderland, de woondeal Arnhem-Nijmegen, regionale samenwerking en (openbaar) vervoer.

Tijdens een lunch in Landerij De Droom spraken de fracties, samen met waarnemend burgemeester Josan Meijers, over de Railterminal Gelderland, de woondeal Arnhem-Nijmegen, regionale samenwerking en (openbaar) vervoer.

Het gezelschap keek ook bij de aanleg van spoorbrug De Hoge Noot in Park Lingezegen.

Fractieleden van PvdA Lingewaard, PvdA Overbetuwe en de Provinciale Staten met waarnemend burgemeester Josan Meijers (gemeente Lingewaard).

Waar ben je naar op zoek?