Een schone bodem en een schone leefomgeving

Door Karin Jeurink op 20 december 2018

In de provinciale staten hebben we woensdag 19 december de Omgevingsvisie vastgesteld. Een gezond, veilig, schoon en welvarend Gelderland, dat is het doel waar de provincie naar streeft. In reacties is al snel de link gelegd met het bedrijf Vink en de grond die her en der in de provincie is gebruikt waarvan nog niet duidelijk is hoe schoon deze is.

Samen met de inwoners van deze gemeenten zijn wij bezorgd en willen we snel duidelijkheid over de kwaliteit van de grond. De gemeenten die het betreft zijn hier voortvarend mee aan de slag gegaan. Overal worden monsters genomen, wordt de kwaliteit onderzocht. De rol van de provincie als toezichthouder van het bedrijf pakt de Omgevingsdienst namens ons voortvarend op. Vink moet zijn processen verbeteren en voorkomen dat grond met onduidelijke samenstelling nog het bedrijfsterrein verlaat. De Omgevingsdienst ziet daar op toe.

De PvdA verwacht het komende jaar nog regelmatig nieuws vanuit Barneveld zullen ontvangen en we willen dit via deze pagina makkelijk toegankelijk maken.

Wordt vervolgd…

Lees ook onze andere artikelen over Vink

zie ook

De Gelderlander: Gelderse Staten eisen spoeddebat over kunstgrasrel Vink na uitzending Zembla