23 augustus 2012

DE APPELTREIN

Onbegrijpelijk en belachelijk dat Syntus weigert een extra late trein vanuit Tiel te laten rijden om bezoekers aan Appelpop na het festival veilig thuis te brengen. Syntus zegt dat niet te kunnen betalen. PvdA Gelderland diende schriftelijke vragen in bij GS en wij roepen de provincie op met spoed in gesprek te gaan met Syntus om een oplossing te vinden. De tijd dringt, het is zo september!

Appelpop: het grootste gratis popfestival van Nederland. Jaarlijks komen 160.000 bezoekers in het tweede weekend van september naar het festivalterrein aan de Waal in Tiel. Honderden vrijwilligers zijn voor, tijdens en na het festival in de weer om alles te organiseren en in goede banen te leiden. Het programma is opnieuw schitterend. Iedereen vindt wel een favoriet, bijvoorbeeld in Within Temptation, Guus Meeuwis, De Jeugd van Tegenwoordig, Selah Sue, Racoon, Ilse DeLange, de Heideroosjes of Bush.

Onbegrijpelijk en belachelijk dat Syntus weigert een extra late trein vanuit Tiel te laten rijden om bezoekers aan Appelpop na het festival veilig thuis te brengen. Syntus zegt dat niet te kunnen betalen. Syntus vergeet waartoe hij op aarde is, namelijk reizigers vervoeren van A naar H, van Appelpop naar Huis.

De provincie is de opdrachtgever van Syntus. PvdA Gelderland diende schriftelijke vragen in bij GS en wij roepen de provincie op met spoed in gesprek te gaan met Syntus om een oplossing te vinden. De tijd dringt, het is zo september!

Josan Meijers, PvdA Fractievoorzitter Provinciale Staten van Gelderland