Door op 24 mei 2017

Mogen we op je bijdrage rekenen?

In de nacht van zaterdag 17 juni op zondag 18 juni vindt de Nacht van de Vluchteling plaats. Een sponsorloop van 40 km, die sinds 2010 plaatsvindt van Rotterdam naar Den Haag. Sinds vorig jaar is er een Gelderse editie, een 40 km lange tocht van Nijmegen naar Arnhem. De Gelderse PvdA loopt ook dit jaar weer graag mee.

Tot nu toe bestaat het PvdA Gelderland team uit acht enthousiaste lopers, maar dat mogen er gerust meer worden. Aanmelden kan nog, op de site van de Nacht van de Vluchteling. De start is klokslag middernacht.

We willen met onze nachtwandeling zoveel mogelijk geld ophalen. We lopen voor noodhulp aan de maar liefst 65 miljoen mensen die wereldwijd op de vlucht zijn voor oorlog, geweld en onderdrukking. Voor 7 euro kan een ondervoed kind in een vluchtelingenkamp een week lang kan aansterken met noodvoeding. Voor 25 euro bied je twee families de materialen die ze nodig hebben om onderdak te bouwen die hen beschermt tegen barre weersomstandigheden. Voor 50 euro zorg je voor essentiële medische apparatuur: een opvouwbare brancard, inzetbaar in conflictgebieden als Syrië en Irak, beschermende kleding voor medisch personeel en antibiotica voor de behandeling van cholera en tyfus in landen als de Centraal Afrikaanse Republiek.

Elke bijdrage is meer dan welkom. Kijk op de site van de Nacht van de Vluchteling en geef aan het team van PvdA Gelderland. Heb je nog vragen, mail gerust: [email protected]

Waar ben je naar op zoek?